Biblioteket

Skolens bibliotek, har til opgave at udlåne og formidle studierelevante materialer til skolens elever og lærere. Bibliotekets materialesamling består af både fag- og skønlitteratur. Biblioteket satser yderligere på elektroniske materialer, og tilbyder derfor skolens lærere og elever, adgang til en række danske og udenlandske online ressourcer.

Åbningstider

Biblioteket har åbent alle ugens dage

Bibliotekar Morten Krøier Grützmeier:

Mandag: 09:00-14:00

Torsdag: 09:00-11:00

Mail: bib@ghf.dk

2 (1)

Udlån og aflevering

Udlån på GHF foregår elektronisk når bibliotekaren er til stede. Dit sygesikringsbevis er lånerkort.
Træffes bibliotekaren ikke, kan du udfylde lånesedlen bag i bogen med navn og klasse og stille den i holderen ved bibliotekarbordet.

Lånetid er 1 måned, men med mulighed for fornyelse.

Aflevering af bøger til bibliotekaren eller i skabet udenfor Biblioteket.

Bibliotekets bogsamling

Det er muligt at søge direkte i Gentofte HFs eget bibliotek online her

Hjælp til SSO-skrivning

Når du skal arbejde med din SSO-opgave, finder du et væld af nyttige links her

Bibliotek.dk

– bibliotek.dk er en database over, hvad der findes på danske offentlige biblioteker. Du kan se hvad der er udgivet i Danmark, og hvad der findes på danske offentlige biblioteker . Du kan her selv bestille materialer hjem til dit eget lokale bibliotek her

Via Skolebaser.dk har du med dit Uni-login adgang til de danske netsider her

InfoMedia: Avisartikler fra danske aviser i fuldtekst.
Faktalink: Elektronisk tidsskrift der giver en introduktion og uddybende information om aktuelle og efterspurgte emner. Med henvisninger til www, litteratur mv.
Forfatterweb: Dansk forfatterleksikon beregnet til hurtig orientering, inspiration eller som udgangspunkt for en opgave. Indeholder forfatterportrætter for både børn, unge og voksne.